Alle fag
-
Head, shoulders, knees and toes – dansk intro
Formål
Formålet med aktiviteten er at lære de forskellige kropsdele på engelsk, samt at bevæge sig og have det sjovt.
Tegn på læring
Eleverne synger med og laver bevægelser med kroppen
GÅ TIL ØVELSE
til de forskellige kropsdele. -
Regn og form – To og to – Level 1
Formål
Formålet med aktiviteten er at øve plusstykker, samt at lære tallene med kroppen.
Tegn på læring
Eleverne samarbejder om regnestykkerne og former tal med kroppen.
GÅ TIL ØVELSE -
Regn og form – Alene – Level 1
Formål
Formålet med aktiviteten er at øve plusstykker, samt at lære tallene med kroppen.
Tegn på læring
Eleverne regner regnestykkerne og former tal med kroppen.
GÅ TIL ØVELSE -
Gengiv udsagnsordet (med støtte)
Formål
Formålet med aktiviteten er at kunne identificere og gengive udsagnsord.
Tegn på læring
Eleverne laver bevægelser, når der kommer et udsagnsord.
GÅ TIL ØVELSE -
Regn og form – To og to – Level 2
Formål
Formålet med aktiviteten er at øve plus og minus, samt at lære tallene med kroppen.
Tegn på læring
Eleverne samarbejder om regnestykkerne og former tal med kroppen.
GÅ TIL ØVELSE -
Begynder med bogstavet – To og to
Formål
Formålet med aktiviteten er at lære lyden på forskellige forbogstaver samt at lære bogstaverne gennem kroppen.
Tegn på læring
Eleverne former bogstaver med kroppen.
GÅ TIL ØVELSE -
Stavelsesbevægelse
Formål
Formålet med aktiviteten er at kunne identificere antallet af stavelser i ord.
Tegn på læring
Eleverne bevæger sig efter ordenes stavelser.
GÅ TIL ØVELSE -
Tabelklap
Formål
Formålet med aktiviteten er at træne tabellerne.
Tegn på læring
Eleverne siger tabellerne højt og arbejder sammen.
GÅ TIL ØVELSE -
Begynder med bogstavet – Alene
Formål
Formålet med aktiviteten er at lære lyden på forskellige forbogstaver samt at lære bogstaverne gennem kroppen.
Tegn på læring
Eleverne former bogstaver med kroppen.
GÅ TIL ØVELSE -
Tæl og bevæg
Formål
Formålet med aktiviteten er at tælle og sætte svaret sammen med en bevægelse.
Tegn på læring
Eleverne tæller og bevæger sig.
GÅ TIL ØVELSE